Κάθε φορά που αναλογίζεσαι τα έξτρα κιλά που έβαλες τις γιορτές σε πιάνει στεναχώρια γιατί σκέφτεσαι όλα αυτά που θα πρέπει να στερηθείς και οι ώρες προπόνησης που θα ρίξεις για να τα χάσεις. Σκέφτηκες όμως ότι μπορείς να τα χάσεις πίνοντας απλά τσάι; Το καλύτερο πράγμα που μπορείς να κάνεις στον οργανισμό σου είναι να πίνεις πολύ νερό. Το αμέσως επόμενο να πίνεις τσάι. Παρακάτω θα δεις πόσα μπορεί να σου προσφέρει ένα φλιτζάνι, εκτός από απόλαυση!

1. Τσάι Oolong
Oolong είναι η κινεζική ονομασία για το «μαύρο δράκο». Πρόκειται για ένα ελαφρύ, λουλουδένιο τσάι, το οποίο είναι γεμάτο κατεχίνες που βοηθούν τη σωστή λειτουργία του μεταβολισμού. Επιπλέον έχει καταπραϋντικές ιδιότητες που μπορούν να σε βοηθήσουν να χαλαρώσεις μετά από μια δύσκολη μέρα στη δουλειά.

2. Τσάι Rooibos
Η συγκεκριμένη ποικιλία τσαγιού παράγεται από τα κόκκινα φύλλα ενός φυτού που φυτρώνει αποκλειστικά στην περιοχή Cederberg της Νότιας Αφρικής, κοντά στο Capetown. Το τσάι rooibos έχει θεωρηθεί ικανό να πολεμήσει τον καρκίνο, να προστατέψει το συκώτι, να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σύστημα, να ανακουφίσει αλλεργίες και πολλά ακόμη. Αυτό που κάνει σίγουρα όμως, είναι να βοηθάει στην απώλεια βάρους, χάρη σε ένα φλαβονοειδές, την ασπαλαθίνη. Έρευνες έχουν δείξει ότι αυτή η χημική ένωση μειώνει τις ορμόνες του στρες που προκαλούν αίσθημα πείνας και αποθήκευση λίπους και έχουν συνδεθεί με την υπέρταση, καρδιαγγειακές παθήσεις, έλλειψη ινσουλίνης και διαβήτη τύπου 2.

3. Πράσινο τσάι
Ίσως το πιο γνωστό και δημοφιλές ρόφημα. Ενισχύει το μεταβολισμό και μειώνει την πείνα. Επιπλέον, μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι όσοι συνδύαζαν την κατανάλωση 4-5 φλιτζανιών πράσινου τσαγιού την ημέρα με 25 λεπτά έντονης άσκησης, έχασαν περίπου 2 κιλά παραπάνω από όσους ασκούνταν αλλά δεν έπιναν τσάι. Οι κατεχίνες που περιέχει το πράσινο τσάι απελευθερώνουν το λίπος από τα λιποκύτταρα και επιταχύνουν την ικανότητα του συκωτιού να μεταβολίσει το λίπος σε ενέργεια.

4. Τσάι κουρκουμά (turmeric)
Είναι πολύ πιθανό να μην έχετε σκεφτεί ότι ο κουρκουμάς θα μπορούσε να γίνει ένα ζεστό ρόφημα, ωστόσο ίσως αναθεωρήσετε όταν μάθετε τα οφέλη του. Οι ιδιότητες της κουρκουμίνης είναι ιδιαίτερα ευεργετικές για το συκώτι, βοηθούν τον οργανισμό να αποτοξινωθεί και τον προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες. Βοηθάει λοιπόν στην πιο εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού και την βελτίωση του μεταβολισμού.

5. Μέντα
Τη μέντα αρκεί και μόνο να τη μυρίσεις για να επωφεληθείς των ιδιοτήτων της. Κάποια συστατικά έχουν την ικανότητα να ενεργοποιούν το αίσθημα της πείνας, ενώ άλλα, όπως η μέντα, να μειώνουν την όρεξη. Ένα φλιτζάνι την ημέρα αρκεί για να μειώσεις τις λιγούρες σου και να γεμίσεις τον οργανισμό σου αντιοξειδωτικά.

6. Τσάι ιβίσκου
Το τσάι ιβίσκου είναι πολύ γευστικό, είναι γεμάτο αντιοξειδωτικά και είναι και διουρητικό. Αυτό σημαίνει ότι βοηθάει τον οργανισμό να καθαρίζει πιο γρήγορα από τις τοξίνες και προλαμβάνει το πρήξιμο και την κατακράτηση υγρών.

7. Χαμομήλι
Ήξερες ότι όσο καλύτερα κοιμάσαι τη νύχτα, τόσο λιγότερες λιγούρες νιώθεις κατά τη διάρκεια της ημέρας; Αν ο οργανισμός σου έχει ξεκουραστεί αρκετές ώρες, γεμίζει ενέργεια, ενώ αν κοιμάσαι άστατα ή λίγο τον αναγκάζεις να αναζητήσει ενέργεια στην τροφή. Μια κούπα χαμομήλι πριν τον ύπνο εγγυάται έναν ήσυχο και ξεκούραστο ύπνο, χάρη στις καταπραϋντικές ιδιότητές του.

Μπορείς να βρεις όλες αυτές τις ποικιλίες, κι ακόμη περισσότερες, στο www.tsai.gr