Όταν ένας άνθρωπος είναι καλλιτεχνική φύση, δεν μπορεί να περιοριστεί σε ένα μόνο είδος τέχνης. Το ίδιο συμβαίνει και με τον Κωνσταντίνο Δέδε που ασχολείται με το θέατρο αλλά και την μόδα ταυτόχρονα, με την ίδια μάλιστα επιτυχία.

Ο Κωνσταντίνος Δέδες καταφέρνει να εμπνέεται από μια ονειρική εποχή, την bell epoque και να το μετουσιώνει σε ότι πιο μοντέρνο μπορείς να συναντήσεις μέσα από τις δημιουργίες του. Αυτό το καιρό ένα αγαπημένο του δημιούργημα παίρνει σάρκα και οστά. Ο λόγος για την θεατρική παράσταση “Οι περιπέτειες μιας λογίας Ρέγγας”, την οποία όχι μόνο σκηνοθετεί αλλά έχει γράψει και το υπέροχο κείμενο. Στο πλευρό του η ταλαντούχα Βίβιαν Κοντομάρη, που ενσαρκώνει τον ρόλο της ρέγγας, με τον δικό της ιδιαίτερο τρόπο.

Συνέντευξη Κωνσταντίνος Δέδες - Σκηνοθέτης

Τι ήρθε πρώτο στη ζωή σου, το θέατρο ή το σχέδιο μόδας;

Το θέατρο ήρθε πρώτο. Το θέατρο είναι η μεγάλη μου αγάπη και ήρθε από πολύ μικρή ηλικία. Στο δημοτικό σκηνοθετούσα τους συμμαθητές μου και ανεβάζαμε παραστάσεις. Έχω δουλέψει σαν ηθοποιός αρκετά χρόνια. Έχω περάσει από το Εθνικό Θέατρο, από το ελεύθερο θέατρο, έχω κάνει παιδικό θέατρο, μιούζικαλ. Σιγά σιγά λοιπόν ωριμάζοντας, πέρασα στο κομμάτι της σκηνοθεσίας. Φυσικά και το Σχέδιο Μόδας το αγαπώ πολύ, αν και είναι αρκετά δύσκολα τα πράγματα. Όμως δούλευα στη Μόδα παράλληλα με το θέατρο και μετά από χρόνια πείρας στο εμπορικό κομμάτι, αποφάσισα να προχωρήσω στο δημιουργικό, κάνοντας τις δικές μου συλλογές.

Που έχεις μεγαλώσει;

Μεγάλωσα στη Δράμα. Μετά τις σπουδές μου στην Καλών Τεχνών στη Θεσσαλονίκη ήρθα στην Αθήνα με σκοπό να σπουδάσω θέατρο και παρέμεινα.

Ποια ήταν η αντίδραση της οικογένειάς σας όταν αποφάσισες να φύγεις και να μείνεις στην Αθήνα;

Ήταν προετοιμασμένοι για κάτι τέτοιο. Όπως ήταν προετοιμασμένοι και για το γεγονός ότι θα ασχοληθώ με το θέατρο.

Με τι ασχολούνταν οι γονείς σου;

Η μητέρα μου ήταν ιδιωτική υπάλληλος σε ένα εργοστάσιο και ο πατέρας μου διατηρούσε μια ταβέρνα στη Δράμα.

Συνέντευξη Κωνσταντίνος Δέδες - Σκηνοθέτης

Δεν σε πίεσαν να συνεχίσεις την οικογενειακή επιχείρηση;

Έχω την ευτυχία οι γονείς μου να είναι δυο άνθρωποι με έντονη κοινωνική μόρφωση. Συναντήθηκαν στη ζωή τους σε μια ηλικία που γνώριζαν πολύ καλά τι ήθελαν. Έτσι δημιούργησαν μια οικογένεια με στόχο να είναι ευτυχισμένα τα παιδιά τους, κάνοντας αυτό που τα ίδια αγαπούν και όχι ακολουθώντας τα δικά τους θέλω. Αυτό ήταν κάτι που με βοήθησε πάρα πολύ στη ζωή μου.

Σε ποιο κομμάτι δίνεις μεγαλύτερη βαρύτητα αναφορικά με το Σχέδιο Μόδας;

Αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο είναι η ποιότητα του υφάσματος και το πατρόν. Προσπαθώ να χρησιμοποιώ βαμβακερά υφάσματα και πιστεύω πως αυτό κάνει τη διαφορά. Άποψή μου είναι ότι αν σε ένα εξαιρετικό πατρόν δώσεις ένα ύφασμα κατώτερης ποιότητας, τότε απλά το έχεις καταστρέψει.

Συνέντευξη Κωνσταντίνος Δέδες - Σκηνοθέτης

Έχεις κάποιο συγκεκριμένο στυλ σαν δημιουργός;

Το στυλ μου είναι το casual chic. Δηλαδή ρούχα τα οποία φτιάχνονται με υλικά που φοράμε στην καθημερινότητά μας, ενώ ταυτόχρονα είναι ρούχα που μπορούν να φορεθούν από το πρωί έως το βράδυ. Σπάνια θα χρησιμοποιήσω υλικά όπως μετάξι ή αλλά παρόμοια υφάσματα και όταν το κάνω θα τα συνδυάσω με βαμβακερά μακό δημιουργώντας μια ισορροπία προς το casual. Γενικώς έχω μια μοντέρνα ματιά ως αναφορά στον σχεδιασμό των ρούχων.

Συνέντευξη Κωνσταντίνος Δέδες - Σκηνοθέτης

Θα σου άρεσε να συνδυάσεις το σχέδιο μόδας με το θέατρο;

Ήδη έχω δημιουργήσει τα κοστούμια της παράστασης “Οι περιπέτειες μια Λογίας Ρέγγας” με πρωταγωνίστρια την Βίβιαν Κοντομάρη. Τολμώ να πω ότι η μελέτη για τον σχεδιασμό των ρούχων και η δημιουργία των κοστουμιών ήταν το πιο διασκεδαστικό κομμάτι της παράστασης.

Συνέντευξη Κωνσταντίνος Δέδες - Σκηνοθέτης

Μίλησέ μου λίγο για αυτή τη παράσταση.

Πριν πολλά χρόνια, έπεσε στα χέρια μου ένα άρθρο, το οποίο είναι γραμμένο σε μια άλλη εποχή – στα 1890- είχε όμως πολλές ομοιότητες με το σήμερα. Έγραψα λοιπόν ένα κείμενο βασισμένο στο άρθρο αυτό. Το 2015 συζήτησα το κείμενο μου με την κα Γαϊτάνη Σοφία η οποία διατηρεί μια γκαλερί στην Ακρόπολη. Ενθουσιάστηκε τόσο πολύ, που διοργάνωσε μια έκθεση με το θέμα της βασισμένο στο κείμενο, στα πλαίσια ενός καλλιτεχνικού φεστιβάλ. Ταυτόχρονα, στα εγκαίνια της έκθεσης παρουσιάστηκε ο συγκεκριμένος μονόλογος, για μια και μοναδική βραδιά, από τον ηθοποιό Λεωνίδα Καλφαγιάννη. Έτσι ένα άρθρο μετατράπηκε σε ένα θεατρικό κείμενο.

Τον Ιούνιο του 2018 παρουσιάστηκε για δύο παραστάσεις στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδος, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Άτλας, “Άνοιγμα στην Πόλη” που διοργάνωσε το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Η θερμή ανταπόκριση του κόσμου με έκανε να συνειδητοποιήσω ότι ήταν μια παράσταση που αφορούσε πάρα πολύ κόσμο. Έτσι μίλησα με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και τώρα παρουσιάζεται εκεί, από τις 17 Ιανουαρίου έως 09 Φεβρουαρίου ’19, κάθε Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 9:30μμ.

Συνέντευξη Κωνσταντίνος Δέδες - Σκηνοθέτης

Μου κάνει εντύπωση που αρχικά ο μονόλογος παρουσιάστηκε από άντρα ηθοποιό και τώρα από γυναίκα. Πως μπορεί να συμβαίνει αυτό;

Το κείμενο αυτό μπορεί να αποδοθεί από οποιονδήποτε, ανεξαρτήτως φύλλου και ηλικίας. Κάθε ηθοποιός βάζει κομμάτια της προσωπικότητάς του, της εμπειρίας του από τη ζωή και το ταλέντο του και κάθε φορά μπορεί να βγαίνει κάτι διαφορετικό.

Τι να περιμένει ο κόσμος από την παράσταση;

Καλό χιούμορ –που δεν εκβιάζεται και συγκίνηση.

Τι είναι σημαντικό στην προσωπική σου ζωή;

Για εμένα το σημαντικότερο πράγμα είναι να ανοίγεις την πόρτα του σπιτιού σου και να υπάρχει εκεί κάποιος που θα μπορείς να μοιραστείς πράγματα μαζί του. Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που έχω την σύζυγό μου, την Χαρά Λιανού, που είμαστε 18 χρόνια μαζί και η οποία με στηρίζει και την στηρίζω.

Τι περιμένεις από τους κοντινούς σου ανθρώπους;

Το μόνο που θέλω από αυτούς είναι η ειλικρίνεια. Προτιμώ να είναι ο άλλος ευθύς απέναντί μου γιατί έτσι ξέρω με ποιον έχω να κάνω και αυτό με βοηθάει να πάω παραπέρα.

Συνέντευξη Κωνσταντίνος Δέδες - Σκηνοθέτης

 

Με ποιους τρόπους χαλαρώνεις;

Θέλω να βλέπω παραστάσεις σαν θεατής, να είμαι κομμάτι μιας πλατείας και χαίρομαι που στην Αθήνα, στις μέρες μας, μπορεί κάποιος να βρει εξαιρετικές παραστάσεις. Λατρεύω αυτό το ζωντανό κομμάτι του θεάτρου, όπου ο ηθοποιός μπορεί να παίρνει από το κοινό και να λειτουργεί πάνω στην σκηνή σύμφωνα με αυτό που πήρε .

Επίσης μου αρέσει πολύ το διάβασμα. Απολαμβάνω να αναζητώ παλαιά και ιδιαίτερα κείμενα σε παλαιοπωλεία. Γενικότερα πιστεύω πως αν υπήρχε μια προηγούμενη ζωή, αυτή για εμένα θα ήταν στην εποχή της Belle Epoque. Την αγαπώ πολύ αυτή την εποχή, την μελετάω και προσπαθώ να τη γνωρίσω όσο καλύτερα μπορώ.

 

 

“next

Σελίδα 1 από 2