Ellina Stliadou fashion editorΌλα ξεκίνησαν από την Κοπεγχάγη. Εκεί οι άνθρωποι μετακινούνται σχεδόν αποκλειστικά με ποδήλατα και είναι ντυμένοι στη πένα! Το ίδιο και στο Άμστερνταμ, όπου το ποδήλατο είναι τρόπος ζωής. Σιγά σιγά το αστικό αυτό φαινόμενο άρχισε, να εξαπλώνεται σε πολλές πόλεις του κόσμου, με υποστηρικτές όλους εκείνους, που αναζητούσαν μια ποιοτική λύση μετακίνησης, μπουχτισμένοι ίσως από τις μποτιλιαρισμένες κυκλοφοριακές αρτηρίες των μεγαλουπόλεων, η οποία θα τους επέτρεπε παράλληλα, να ντύνονται καλαίσθητα και προσεγμένα.

 

 

06_Bicycle_Chic_15

Ο ρυθμός εξάπλωσης του φαινομένου ήταν τόσο ταχύς, που τράβηξε το ενδιαφέρον της εταιρείας IBM. Η IBM ανέλυσε δεδομένα 6 χρόνων κοινωνικής δικτύωσης, για να μελετήσει το κίνημα Cycle Chic, το οποίο είναι αφιερωμένο στις μετακινήσεις με ποδήλατο, φορώντας στιλάτα καθημερινά ρούχα.

02_Bicycle_Chic_15

Εννοείται, ότι το κίνημα δε πέρασε απαρατήρητο από τους εμπόρους και τις εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων, όπως η Target, η οποία προσφέρει μεγάλη ποικιλία σε ποδήλατα και ποδηλατικά αξεσουάρ.

Σχεδιαστές, όπως οι Ralph Lauren, Gucci, Chanel και πολλοί άλλοι, εμπνέονται από το ποδηλατικό κίνημα, αναδεικνύοντας την ανάγκη των οπαδών του, να ντύνονται με στυλ.

08_Bicycle_Chic_15

O Alexander Wang το 2010 ντύνει τα μοντέλα του με κοντά κολάν ποδηλάτη και η αποδοχή είναι μεγάλη.

10_Bicycle_Chic_15

Ο κολοσσός H&M το 2013 λάνσαρε τη Brick Lane Bikes Clothing Collection, μια σειρά vintage και μοντέρνων ρούχων από βιώσιμα υλικά αποκλειστικά για τους άντρες ποδηλάτες.

Η φίρμα Levi’s δημιουργεί και αυτή πλέον ρούχα για ποδηλάτες. Τα ονομάζει «Commuter» -αυτός που πάει στη δουλειά στα αγγλικά- και αφορά τους ανθρώπους, που ξεκινούν κάθε πρωί με το ποδήλατο τους, για να πάνε στην δουλειά τους.

Αλλά και στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια συναντάμε στους δρόμους της πόλης όλο και πιο συχνά ανθρώπους, που μετακινούνται με τα ποδήλατα τους, παρόλο που η ποδηλατική κουλτούρα μας, αλλά και οι υποδομές για κάτι τέτοιο, είναι ακόμα στα σπάργανα. Και όμως το ποδηλατικό κίνημα δε πτοείται καθόλου, εξελίσσεται και εκφράζεται ποικιλοτρόπως, σε πολλές πόλεις της Ελλάδας, αλλά και στα νησιά.

09_Bicycle_Chic_15

04_Bicycle_Chic_15

Στις Σπέτσες, το Νοέμβριο 2014 και το Μάρτιο 2015 διοργανώθηκε από το Poseidonion Grand Hotel ένα φινετσάτο event, που δίνει έμφαση στη μόδα, στην ομορφιά και στη φύση, το Tweed Run! Σε αυτόν τον ποδηλατικό αγώνα οι συμμετέχοντες δε φορούν αθλητικά ρούχα, ούτε τους ενδιαφέρει, αν θα τερματίσουν πρώτοι! Αντιθέτως, φορούν κομψά ρούχα από tweed ύφασμα -εξού και η ονομασία του event- απολαμβάνουν τη βόλτα ανέμελοι, σταματούν για ένα τσάι ή ένα πικ νικ και συνεχίζουν χαλαροί τις στιλάτες ορθοπεταλιές τους στο ιδανικό σκηνικό, που τους προσφέρουν οι αρχοντικές Σπέτσες, το νησί χωρίς αυτοκίνητα. Στο τέλος της διαδρομής άντρες και γυναίκες βραβεύονται για το καλύτερο vintage ενδυματολογικό σύνολο και ποδήλατο. Το Tweed Run ξεκίνησε το 2009 στο Λονδίνο και εξαπλώθηκε γρήγορα, με αποτέλεσμα ανάλογοι αγώνες γίνονται κάθε χρόνο στη Ν. Υόρκη, το Εδιμβούργο, τη Βουδαπέστη, το Τόκιο, το Τορόντο.

Στην Ευρώπη έχουν ήδη κάνει την εμφάνιση τους τα λεγόμενα Cycle Cafes, τα πρώτα μοδάτα καφέ αποκλειστικά για ποδηλάτες της πόλης, κάτι που δεν άργησε, να συμβεί και στην Ελλάδα. Στη Αθήνα αποτελούν σημείο συνάντησης, όπου οι λάτρεις της δίτροχης εμπειρίας, μπορούν να ενημερωθούν για ό,τι νεότερο κυκλοφορεί στο χώρο της ποδηλασίας, για σχετικά events, workshops και ποδηλατικές εκδρομές, να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με τη σωστή συντήρηση του ποδηλάτου, να φουσκώσουν τα λάστιχα τους, αλλά και να παρακολουθήσουν αθλητικές εκπομπές, απολαμβάνοντας παράλληλα το καφέ τους. Η αισθητική και το design έχει πρωταγωνιστικό ρόλο και τα ανταλλακτικά ποδηλάτου έχουν διακοσμήσει πολύ πρωτότυπα τους χώρους σε μερικά από αυτά. Η μόδα ξεκίνησε από την Αγγλία και μπορεί να θεωρηθεί, ως ένα μεταμοντέρνο είδος ποδηλατικής λέσχης, το οποίο έχει αγαπηθεί και διαδίδεται ραγδαία.

01_Bicycle_Chic_15

Η μόδα φαίνεται, να έχει «καβαλήσει» για τα καλά το άλλοτε ταπεινό μεταφορικό μέσο και του έχει δώσει άλλη αίγλη. Μεγάλοι οίκοι μόδας, ανάμεσα τους οι Missoni και Fendi, έχουν μεταμορφώσει το design των ποδηλάτων σε έργα τέχνης και έχουν γίνει αντικείμενα πόθου των απανταχού fashionistas!

11_Bicycle_Chic_15

07_Bicycle_Chic_15

Οι ποδηλάτες και οι ποδηλάτισσες μπορούν πλέον να επιλέξουν ανάμεσα σε πολλές και αξιόλογες επιλογές ρούχων και αξεσουάρ υψηλής αισθητικής και τεχνολογίας, χωρίς να χρειάζεται να αποχωριστούν το καθημερινό τους στυλ. Είναι μια στάση ζωής που τα έχει όλα και μας καλεί, να τη δοκιμάσουμε και γιατί όχι, να την υιοθετήσουμε!

Author

Ελλίνα Στυλιάδου
Fashion Editor
Facebook Page : Ellina’s Stylish Journal