Η συλλογή της Elenis Kyriacou είναι εμπνευσμένη από την ελληνική παράδοση. Ονομάζεται “12 Greek Rectangles” και έχει ως βάση την κλασική ελληνική ενδυμασία όπου όλα τα ρούχα ήταν φτιαγμένα από ένα μόνο ορθογώνιο παραλληλόγραμμο κομμάτι.
Το κομμάτι αυτό ήταν μονοκόμματο, αποτελείτο από πτυχώσεις και δενόταν με διάφορους τρόπους. Δεν ήταν απλώς ένα φόρεμα αλλά το χρησιμοποιούσαν και στην καθημερινότητά τους ως κουβέρτα, κάλυμμα επίπλου, ακόμα και ως ιστίο. Αυτή την φιλοσοφία του ρούχο επιχειρεί να διερευνήσει η συλλογή “12 Greek Rectangles” με 12 ορθογώνια παραλληλόγραμμα συνδέονται σε πτυχώσεις για να δημιουργήσουν φορέματα του 21ου αιώνα βασισμένα σ’ αυτήν την απλή αλλά ευφυέστατη κλασική ιδέα.
Η σχεδιάστρια λέει για την έμπνευσή της.
“Πιστεύω ότι ο μετατρέψιμος ρουχισμός αποτελεί ένα εξαιρετικά επίκαιρο θέμα. Μπορεί να έχει πολύ μεγάλη εμβέλεια εφαρμογής, από την μετανάστευση μέχρι τα είδη θαλάσσης. Σε μια εποχή όπου το θέμα της μετανάστευσης είναι πιο επίκαιρο από ποτέ, είναι αναγκαίο να διερευνηθούν φορέματα, όπου θεωρητικά θα μπορούσαν πράγματι να χρησιμοποιηθούν ως σεντόνια, σκηνή και ούτω καθεξής. Στο πλαίσιο των ειδών θαλάσσης ένα φόρεμα μπορεί να βγει προκειμένου να φορεθεί πάνω από το μαγιό ή και ακόμα να καταλήξει να χρησιμοποιείται στην παραλία σαν κουβέρτα. Όλες οι μετατροπές που έχουν σχεδιαστεί είναι πολύ απλές, όπου κάποιες παρέχουν λιγότερες συνθέσεις και άλλες περισσότερες.
Πάντα πίστευα ότι η απεικόνιση του ελληνικού φορέματος στην κλασική γλυπτική, ότι είναι απίστευτα θηλυκή και προκλητική. Γλύπτες της εποχής παρατηρούσαν μοντέλα με «υγρές πτυχώσεις», προκειμένου να μιμηθούν αυτό το εντελώς αισθησιακό αποτέλεσμα, όπου το γυναικείο κορμί «ανταμώνει» με το φόρεμα και σχεδόν συγχωνεύονται. Στις υγρές πτυχώσεις η γυναίκα σχεδόν ταυτίζεται με το φόρεμά της. Είναι σαν κάθε κυματισμός των πτυχώσεων να αποτελεί μια προέκταση της σάρκας της. Σαν η επίδραση του νερού να δημιουργεί ένα ρυθμικό χορό μεταξύ της επιδερμίδας και του υφάσματος, όπου σε κάποιες στιγμές συντρέχουν παράλληλα και σε άλλες διαχωρίζονται. Το δεύτερο μέρος της επίδειξης παρουσιάζει πάλι τη συλλογή ως «υγρές πτυχώσεις», διερευνώντας τις επιπτώσεις αυτής της συναρπαστικής διάστασης.”
Ακόμα και η χρωματική παλέτα που επιλέγει η σχεδιάστρια βασίζεται στα χρώματα που χρησιμοποιούνται στην αρχαία ελληνική ενδυμασία όπως το μοβ, σκούρο μοβ, φωτεινό πράσινο και κόκκινο, καθώς και γκρι.
Λίγα λόγια για την σχεδιάστρια.
H Eleni Kyriacou γεννήθηκε στο Λονδίνο με καταγωγή από την Κύπρο. Από μικρή είχε κλήση προς την τέχνη, πράγμα που ενθαρρύνθηκε από το καλλιτεχνικό περιβάλλον μέσα στο οποίο μεγάλωνε. Ξεκίνησε τις σπουδές της στην Αρχιτεκτονική και αποφοίτησε από το Bartlett του Λονδίνου. Όμως την κέρδισε η αγάπη της για την μόδα και έτσι ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της στο Σχέδιο Υφασμάτων στο Central St Martins, όπου έλαβε και το βραβείο “Best Design in Sustainability”. Είχε την τύχη να μαθητεύσει κοντά στον Alexander McQueen και τον Emilio de la Morena, στα τμήματα ανδρικής και γυναικείας ένδυσης και γυναικείων αξεσουάρ. Το 2011 ίδρυσε το δικό της label Eleni Kyriacou και οι συλλογές της έχουν παρουσιαστεί στις Εβδομάδες μόδας στο Παρίσι και την Αθήνα, όπου και έλαβε ενθουσιώδεις κριτικές από μεγάλα περιοδικά μόδας αλλά το σημαντικότερο, κέρδισε την αγάπη του κοινού.
Leave a reply