Συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων Ελλήνων σχεδιαστών, έχει την δική του ταυτότητα στο χώρο με μοναδικές και υπέροχες δημιουργίες, το μοναδικό ταπεραμέντο και το ταλέντο του έχουν κερδίσει ακόμα και τους πιο δύσπιστους και δύσκολους ανθρώπους της μόδας, ακόμα και την πιο απαιτητική πελάτισσα που θέλει το καλύτερο όταν επισκέπτεται έναν οίκο μόδας, πιο συγκεκριμένα τον Οίκο Μόδας Νikos–Takis έναν ιστορικό Οίκο Μόδας που πάνω από 60 χρόνια ντύνει τους Έλληνες και τις Ελληνίδες στις πιο ιδιαίτερες και όμορφες στιγμές της ζωής τους, έχοντας αφήσει και φυσικά συνεχίζοντας να αφήνει την δικιά του σφραγίδα στον χώρο της Ελληνικής μόδας και όχι μόνο.
Δημιουργία από τo catwalk της 19ης Athens Xclusive Designers Week
Photography by : Your Photo Pros
Ο λόγος για τον Χάρη Τσιάρα Head Designer του Οίκου Μόδας Νikos–Takis τον σχεδιαστή μόδας με το αρχοντικό στυλ, το σικάτο στα ρούχα του που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και κοσμήματα της μόδας. Μετράει πολλά χρόνια στο χώρο της μόδας, γεμάτα από επιτυχίες και λάμψη, αθόρυβα, με σεμνότητα και ταπεινότητα, με σεβασμό, αγάπη και πολύ σημαντικές γνώσεις γύρω από τον χώρο της μόδας, συνεχίζει να τον υπηρετεί και να ψάχνεται έτσι ώστε να εξελίσσεται και να δημιουργεί ωραία πράγματα. Έτσι, λοιπόν o Σπύρος Καλαματιανός για λογαριασμό του περιοδικού Vesper.gr βρέθηκε στο ατελιέ του Οίκου Μόδας Νikos–Takis και συνομίλησε μαζί του σε μία κουβέντα που δεν θέλαμε με τίποτε να τελειώσει. Μίλησαν για πολλά και σημαντικά πράγματα γύρω την καριέρα του, το πώς βρέθηκε να συνεργάζεται με τους πρωτοποριακούς Νίκο-Τάκη, για την σημερινή κατάσταση που επικρατεί στον χώρο της μόδας αλλά και γενικότερα στην χώρα μας , για την παρτίδα σκάκι που είδαμε στην 19th AXDW και την απόφαση της τελευταίας στιγμής να βάλει την Τζούλια Αλεξανδράτου στην πρόσφατη επίδειξη του, κ.α.
Πρόσφατα είδαμε μία άκρως επιτυχημένη επίδειξη μόδας στην 19th AXDW τι ακριβώς είδαμε σε αυτή την επίδειξη;
Είδαμε μία παρτίδα σκάκι, παίξαμε με τα χρώματα του λευκού και του μαύρου ως βάση, αυτή ήταν και η κεντρική ιδέα για την Collection του Χειμώνα 2016/17… Επίσης έντονο ήταν το Βελούδο ως πρόταση-βάση του Οίκου Μόδας Nikos-Takis και φυσικά την δουλειά που είδατε, με τα βραδινά, νυφικά και τις προτάσεις για το ανδρικό ντύσιμο, που απ΄ότι άκουσα άρεσε στον κόσμο (δεν γνωρίζω περισσότερα, αυτό θα το δείξει η πορεία). Τα σχόλια ήταν τα καλύτερα από θέμα εικόνας, design, του θέματος, της δύναμης που είχε η επίδειξη, από τα πρόσωπα, τις εκπλήξεις, γενικά απ΄όλο αυτό που μπορέσαμε να δείξουμε για την Εβδομάδα Μόδας…
O Σπύρος Καλαματιανός με τον Σχεδιαστή Μόδας Χάρη Τσιάρα
Photography by : Δήμητρα Κανάκη
Κάνατε και την έκπληξη με την Τζούλια Αλεξανδράτου, που κατά γενική ομολογία ήταν εξαιρετική…
Ναι ήταν μία επιλογή που έγινε τελευταία στιγμή και κρατήθηκε ως μυστικό. Ήταν μία δύσκολη απόφαση για ένα πρόσωπο αμφιλεγόμενο που είχε τόσα πολλά να δώσει στον χώρο της μόδας αλλά μπήκε σε έναν άλλον δρόμο (καλώς ή κακώς). Εμείς όμως δεν εξετάζουμε αυτό, εξετάζουμε εάν μπορούσαμε να την βάλουμε έστω με ένα πέρασμα, ώστε να επανέλθει. Όλοι κάνουμε λάθη αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είμαστε αναμάρτητοι. Εγώ την Τζούλια την είχα βάλει πρώτος σε μία επίδειξή μου πριν από 15 χρόνια (πριν βγει στα Kαλλιστεία Star Hellas) και μετά την ξαναβάλαμε σήμερα με ένα εξαιρετικό κομμάτι, με όλο αυτό που μπορούσε να φέρει πίσω την Τζούλια Αλεξανδράτου στην πασαρέλα. Πιστεύω (κάτι το οποίο είπες και εσύ, μέσα από άρθρα σου και προηγουμένως, αλλά και από σχόλια που άκουσα) ότι ήταν εξαιρετική και υποστήριξε 100% το ρούχο. Άλλωστε το σώμα το έχει, την εικόνα την έχει, από εκεί και πέρα ο κόσμος μπορεί να πει ότι θέλει.
Μάλιστα ας αλλάξουμε θέμα τώρα. Εσείς εάν δεν κάνω λάθος είστε στον Οίκο Μόδας Nikos-Takis από το 1985…
Ναι είμαι στον Οίκο αυτό από το 1985… Είμαστε μαζί 31 χρόνια, δηλαδή μία ζωή ολόκληρη. Τους θεωρώ γονείς μου, τον Νίκο και τον Τάκη, πατεράδες μου (περισσότερο τον Νίκο που δεν είναι στην ζωή και τώρα με τον Τάκη). Είναι δύο άνθρωποι που και εμένα και τον Ηλία (ο Ηλίας είναι το άλλο μου μισό, όπως λέμε Nikos-Takis) μας αγκάλιασαν, μας εμπιστεύτηκαν και μας στήριξαν πάρα πολύ. Είναι πολλά χρόνια γεμάτα όμορφες στιγμές. Βαρύ φορτίο να έχεις στις πλάτες σου έναν τέτοιο ιστορικό Οίκο Μόδας. Ξέρεις στον χώρο μας, όπως και στον καλλιτεχνικό (μουσική, θέατρο κτλ) το παν είναι οι δημόσιες σχέσεις, εγώ δεν τις κάνω καλά, προτιμώ να δείξω την δουλειά μου, όταν είναι να την δείξω, απ΄το να δίνω άλλα πράγματα για να πάρω άλλα πράγματα. Καλώς ή κακώς δεν ξέρω θα το δείξει η ιστορία, αλλά την πορεία και τον χρόνο, την δουλειά σου γενικότερα, την κρατάει ζωντανή ο κόσμος και κανένας άλλος, αυτό είναι και το πιο σημαντικό για εμένα.
Ποιες είναι οι πηγές έμπνευση για εσάς;
Τα πάντα. Η καθημερινότητα, ένα ταξίδι, η συναισθηματική κατάσταση που είμαι κάποιες φορές. Με μία λέξη τα πάντα…
Ο χώρος του Prêt a Porte και της Υψηλής Ραπτικής στην Ελλάδα, θεωρείται ότι περνάει κρίση;
Τεράστια, γενικότερα του ρούχου. Ακόμα και στο νυφικό που είναι και η ναυαρχίδα του Οίκου, περνάει κρίση. Όταν δυσκολεύεται ο άλλος να πάρει τα ήδη πρώτης ανάγκης, το ρούχο δυστυχώς περνάει σε δεύτερη μοίρα. Είμαστε μία Ελληνική επιχείρηση, με Ελληνικά χέρια, Ελληνικά προϊόντα, με πολύ λογικές τιμές σε όλα και προσπαθούμε να κρατηθούμε. Μακάρι να κρατηθούμε.
Photography by : Δήμητρα Κανάκη
Εάν είχαμε ένα παιδί απέναντί μας και σας έλεγε ότι θέλω να ασχοληθώ με τον χώρο της μόδας και πιο συγκεκριμένα να γίνω σχεδιαστής μόδας. Εσείς τι συμβουλές θα του δίνατε;
Είναι ακριβό σπορ ο χώρος της μόδας. Πρέπει να έχεις μαγαζί, να βγάζεις collection. Ειδικά εάν ασχολείσαι με prêt a porte είναι ακόμη πιο δύσκολο, διότι θα πρέπει να αλλάζεις συνέχεια σειρά ρούχων, ενώ η υψηλή ραπτική μπορείς να βγάζεις μικρές δόσεις ρούχων. Όποιος περνάει στα παιδιά ότι “έλα μωρέ σχεδιαστής είναι κτλ” δεν είναι καθόλου εύκολο. Επίσης για να το μάθεις αυτό, πρέπει να κάνεις πρακτική σε κάποιο ατελιέ και να μάθεις όλη την διαδικασία του ρούχου, να έχεις το ταλέντο. Είμαι υπέρ όλου αυτού, γιατί εγώ ξεκίνησα από το μηδέν, δεν ξεκίνησα με το σχέδιο κτλ. Όταν γνώρισα τα παιδιά δεν άρχισα να σχεδιάζω αμέσως (φυσικά λάτρευα το ρούχο και όλη την διαδικασία του ρούχου) είχα την βάση όμως, τα χρόνια εμπιστοσύνης και εάν δεν είχα να δείξω πράγματα, δεν θα ήμουν εδώ. Έχω αγαπήσει αυτόν τον χώρο εδώ, τον έχω πονέσει, έχω περάσει και πολλές δυσκολίες στην αρχή, δεν ήταν καθόλου εύκολο. Τα παιδιά σήμερα πάνε με την έννοια του πόσα θα πάρω, δεν είναι το πόσα θα πάρω, είναι το τι έχω να δώσω, εάν δεν δώσεις πως θα πάρεις; Εντάξει το καταλαβαίνω ότι πρέπει να επιβιώσει κάποιος, αλλά αυτή είναι η ζωή, δεν μπορούμε να λέμε ότι θα πάρω τόσα γιατί εγώ είμαι ωραίος κτλ. Από την άλλη μεριά όλα αυτά περνάνε, η δουλειά είναι αυτό που μένει και ο κόπος για να κάνεις πράγματα. Φυσικά και τα νέα παιδιά πρέπει να ασχοληθούν, αλλά με πολύ υπομονή και δουλειά. Υπάρχουν ταλέντα, κάποια από αυτά χάνονται για αλλότριους λόγους. Εγώ έχω προσπαθήσει πολλές φορές να βοηθήσω παιδιά, εδώ και σε σχολές. Στην Ελλάδα έχουμε μπλέξει και πολλές έννοιες, άλλο είναι ο βιοτέχνης, άλλο ο σχεδιαστής και ου το καθεξής. Επίσης στην Ελλάδα δεν θεωρούνε ότι παράγουμε μόδα, θεωρούν ότι κοπιάρουμε τους ξένους σχεδιαστές…
Αυτό δεν ισχύει βέβαια…
Φυσικά και δεν ισχύει, γιατί ο Οίκος Μόδας Nikos-Takis έγινε γνωστός απ΄το εξωτερικό και όχι από το εσωτερικό, όταν πάντρεψαν την μουσελίνα με το υφαντό ήταν κάτι το πρωτοποριακό. Γενικότερα είχε, έχει και θα συνεχίσει να έχει καλούς σχεδιαστές, ταλέντα και καλή μόδα. Δυστυχώς όμως δεν έχει την δυνατότητα να βγουν όλα αυτά στο εξωτερικό και το κράτος δεν προωθεί τίποτα, το παλεύουμε όλοι μόνοι μας.
Photography by : Your Photo Pros
Συμφωνώ απολύτως σε ότι είπατε, αλλά ας πάμε σε εσάς ξανά. Είστε 31 χρόνια εδώ, ποιες είναι οι πιο δυνατές εικόνες που έχετε από αυτόν τον Οίκο Μόδας;
Πολλές είναι οι εικόνες που θυμάμαι. Καταρχήν να πάμε στο κομμάτι που είσαι δίπλα στην πιο ευτυχισμένη στιγμή του ζευγαριού, τον γάμο τους. Έχουμε ντύσει πολλές γενιές, από γιαγιάδες, μαμάδες κτλ. Έρχονται τα σόγια καταρυπάς μετά από χρόνια να ντυθούν οι επόμενοι, διότι έχουν μείνει ευχαριστημένοι και επειδή έχουμε και ένα πολύ δυνατό όνομα ύστερα από τόσα χρόνια. Είναι πολύ ωραίες αυτές οι στιγμές και χαίρομαι που συνεχίζω και το ζω όλο αυτό. Επίσης έχουμε και πολλά ευτράπελα. Γίνονται πολλά εδώ, έρχονται νύφες που διαφωνούν με τις πεθερές και άλλα τέτοια.
Επίσης υπήρξαν και πολλοί επώνυμοι και επώνυμες που έχουν ντυθεί εδώ. Μπορείτε να μου πείτε κάποιο ευτράπελο με κάποια επώνυμη;
Είχε έρθει η Τζάκυ Ωνάση το 1970 και παρήγγειλε ένα φόρεμα. Επειδή λοιπόν δεν μπορούσε να φορέσει το ίδιο φόρεμα σε δύο εκδηλώσεις (είχε να πάει σε δύο μέρες, σε δύο εκδηλώσεις) το πρωτότυπο φόρεμα το έκοψε με ψαλίδι για να έχει δύο φορέματα σε ένα.
Είχατε ποτέ πρότυπα;
Όχι. Γιατί δεν τον ήξερα τον χώρο της μόδας, δεν είχα φανταστεί ότι θα γίνω σχεδιαστής. Είχα κατέβει στην Αθήνα μετά τον στρατό, έψαχνα για δουλειά. Ο Νίκος άνοιγε τότε την βιοτεχνία και πήγα ως υπάλληλος εκεί. Καμία σχέση με την μόδα, καμία επαφή με το ρούχο, ούτε πίστευα ότι έχω ταλέντο. Ο Νίκος διέκρινε ότι είχα κάποιο ταλέντο, έβλεπε ότι ήμουν εργατικό παιδί, αμέσως τα άρπαζα όλα. Ήθελα να μείνω στην Αθήνα (γιατί κατάγομαι από Λάρισα, από ένα χωριό και δεν ήθελα να γυρίσω πίσω). Ήταν λοιπόν ένας τρόπος επιβίωσης το να δουλέψω στην βιοτεχνία. Μέσω κοινών γνωστών γνωρίστηκα με τον κ.Νίκο, έμαθα σχέδιο (μέσω κάποιας κοπέλας που μου μάθαινε τις βασικές γραμμές, εκεί μέσα στην βιοτεχνία) και έτσι κόλλησα με το σχεδιασμό του ρούχου. Δεν επηρεάστηκα και δεν εγκατέλειψα ποτέ (πάροτι κάποιοι εξωγενείς παράγοντες προσπάθησαν να με αποσπάσουν από εδώ)
Με ποιες λέξεις θα περιγράφατε τον εαυτό σας;
Είναι δύσκολο να μιλάω για εμένα, προτιμώ οι άλλοι να μιλάνε για εμένα. Αλλά αφού ρωτάς θα σου πω ότι είμαι ειλικρινείς, δεν μου αρέσουν τα πισώπλατα μαχαιρώματα. Είμαι ένας άνθρωπος που δίνομαι στους ανθρώπους και δεν κοιτάω τι έχω να πάρω από αυτούς. Θεωρώ ότι έχω καλούς φίλους ετών και δεν μου αρέσει να εξαπατώ κόσμο, το θεωρώ απαράδεκτο. Γενικώς δεν μου αρέσει να εκμεταλλεύομαι καταστάσεις και πράγματα. Αυτός είμαι εγώ λοιπόν.
Photography by : Your Photo Pros
Εάν χρειαζόταν να βγάλεις μία Collection που να απεικονίζει την ζωή σου και έπρεπε να δώσεις έναν τίτλο, ποιος θα ήταν αυτός;
Ελευθερία… Το να κάνεις ότι γουστάρεις σε αυτή την ζωή, γιατί είναι πολύ μικρή. Εγώ θα σας συμβούλευα να κάνετε ότι γουστάρετε, που λέει και ο λόγος, να κάνετε πράγματα και τώρα, αυτή τη στιγμή, αλλά μακριά από ναρκωτικά, ποτά και ότι μπορεί να βλάψει την υγεία σας. Θα την έλεγα Ελευθερία αυτή την συλλογή-επίδειξη και θα έβγαζα ότι πιο extreme μπορούσα να βγάλω.
Κλείνοντας θα ήθελα να μου πείτε τους επόμενους στόχους σας…
Δεν θα κλείσω με κάτι χαρούμενο. Θέλω να προσπαθήσουμε να μείνουμε ζωντανοί, διότι “δεν υπάρχει” αυτή η πολιτική κατάσταση (όλων των τελευταίων ετών). Είναι όλοι τους ανίκανοι, δεν μπορεί μία Ελλάδα με τέτοια ιστορία να μην έχει πρόγραμμα και στόχους. Ακόμα και ο τουρισμός πάει μόνος του σαν ακυβέρνητο καράβι, προσπαθεί να κρατάει τους δημοσίους υπαλλήλους για να βγάζει κυβερνήσεις και όλο το υπόλοιπο σύστημα πάει μόνο του. Ποιος θα βρεθεί να τους βάλει μυαλό δεν ξέρω αλλά φταίμε και εμείς που τους ψηφίζουμε, ξανά και ξανά. Οπότε θέλω να κλείσουμε ως εξής να προσπαθήσουμε όλοι μαζί να μείνουμε ζωντανοί και να βγάλουμε κάποια στιγμή κάποιους άξιους ανθρώπους. Ελπίζω να στηριχτεί ο ιδιωτικός τομέας, διότι από αυτόν θα ζήσει η Ελλάδα και όχι από τον Δημόσιο. Αυτό πρέπει να καταλάβουμε, την εξωστρέφεια, για να έρθει η πραγματική ανάσταση της Ελλάδας μας.
Φυσικά ο Σπύρος Καλαματιανός για ακόμα μία φορά δεν αρκέστηκε στα δημοσιογραφικά του καθήκοντα καθώς είχε μία πολύ όμορφη και πρωτότυπη ιδέα (κάτι το οποίο έγινε αμέσως αποδεκτό από τους υπεύθυνους του Οίκου Μόδας) να γίνει ένα concept φωτογράφισης για το ντύσιμο της αφιερωματικής συνέντευξης στον εν λόγο οίκο.
Έτσι λοιπόν η πανέμορφη και ταλαντούχα ηθοποιός Στεφανία Γκουρνέλου μαζί με τον Σπύρο Καλαματιανό φόρεσαν υπέροχες δημιουργίες του Οίκου Μόδας και φωτογραφήθηκαν στον υπέροχο χώρου του Da Vinci Bar–Restaurant και με την εξαιρετική ματιά του φωτογράφου Κωστανταντίνου Πρόφη, τις “πινελιές” της Make up Artist Αλεξάνδρας Γιοβάνοβιτς, καθώς και του υπόλοιπου team, μας χαρίζουν ένα απολαυστικό φωτογραφικό concept, για μία τόσο σπάνια και όμορφη συνέντευξη.
Επιμέλεια Συνέντευξης: Σπύρος Καλαματιανός
Μοντέλα: Η Hθοποιός Στεφανία Γκουρνέλου και ο Δημοσιογράφος Σπύρος Καλαματιανός
Φωτογράφος: Κωσταντίνος Πρόφης
Μακιγιάζ: Αλεξάνδρα Γιοβάνοβιτς Freddy Makeup Stage
Ρούχα-Αξεσουάρ: Νikos–Takis
Ευχαριστούμε το Da Vinci Bar–Restaurant για την φιλοξενία.
Leave a reply