Ερωτικές, μοιραίες, πλανεύτρες , μυστηριώδεις, γοητευτικές, σέξι, ή απλά αγγελικά πλασμένες σταρ με όλη τη σημασία της λέξης. Γυναίκες “σειρήνες”, που στο πέρασμα τους παράσερναν το κοινό να τους ακολουθεί φανατικά και να εκστασιάζεται από την ερμηνεία και το κάλλος τους. Γυναίκες που άφησαν το αποτύπωμά τους στον ελληνικό και ξένο κινηματογράφο. Γυναίκες που επιβραβεύτηκαν με την λατρεία, το θαυμασμό του κοινού, τις εγκωμιαστικές κριτικές, και την αναγνώριση τους στην υποκριτική. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε τις ωραιότερες παρουσίες που σημάδεψαν το μαγικό πανί, με την διθυραμβική ερμηνευτική τους ικανότητα και ομορφιά που έμεινε διαχρονικά στην ιστορία.
ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ
ΜΙΑ ΑΝΤΙΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΣΤΑΡ
Τα ωραιότερα μάτια του παλιού καλού ελληνικού σινεμά, είχαν όνομα και επίθετο Τζένη Καρέζη ή κατά κόσμον Ευγενία Καρπούζη. Μια από τις εμπορικότερες, ωραιότερες και δημοφιλέστερες σταρ της εποχής, ήταν η Τζένη Καρέζη, γατίσια καταγάλανα μάτια, θεληματικό πιγούνι και μια μωρουδίστικη φατσούλα τάραξε τα νερά του ελληνικού σινεμά. Η Καρέζη άλλοτε ως αυστηρή «Δεσποινίς Διευθυντής», άλλοτε ως ρομαντικό κορίτσι στο «Ένας ιππότης για τη Βασούλα», άλλοτε μελαγχολική στην «Ερωτική Συμφωνία» και άλλοτε ως αγωνίστρια του 21′ ως «Μαντώ Μαυρογένους». Σπούδασε στο εθνικό θέατρο, έπαιξε σε αμέτρητες ελληνικές ταινίες (όπως Λατέρνα φτώχεια και φιλότιμο, Τα κόκκινα φανάρια, Λόλα, Η νύφη το΄σκάσε, Λυσιστράτη) και θεατρικές παραστάσεις (όπως ο “Βυσσινόκηπος”,”Μάκβεθ”, “Το ζωντανό πτώμα”,”Πάπισσα Ιωάννα”,”Η Παναγία των Παρισίων” κ.α) με μεγάλη επιτυχία και εισπράττοντας διθυραμβικές κριτικές από κοινό και κριτικούς. Η ταινία που σημάδεψε την ζωή της, ήταν «Το κονσέρτο για πολυβόλα» καθώς έμελλε να γνωρίσει τον άντρα της ζωή της, Κώστα Καζάκο και να δημιουργήσουν μια όμορφη οικογένεια. Η ζωή της κύλησε όμορφα για πολλά χρόνια, ανάμεσα στη λατρεία του κοινού και την αγάπη της οικογένεια της. Η αυλαία έπεσε ξαφνικά στα εξήντα της χρόνια, μετά από μάχη με την επάρατη νόσο. Από τότε μένει στις καρδιές και στις μνήμες μας ως το μεγαλύτερο αστέρι του δράματος και της κωμωδίας της χρυσής εποχής του ελληνικού σινεμά.
ΜΕΜΑ ΣΤΑΘΟΠΟΛΟΥ
AΣΤΕΡΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΠΟΥ ΕΣΒΗΣΕ ΝΩΡΙΣ
Η κατάξανθη λυγερόκορμη αμαζόνα από την Πάτρα, με τα αγέρωχα μάτια, την σπάνια ομορφιά και την καταπληκτική ερμηνεία της δεν είναι άλλη από την Μέμα Σταθοπούλου. Οι σωρεία πρωταγωνιστικοί της ρόλοι κυρίως σε «film noir» ταινίες και η καθιέρωσή της ως η «σκληρή» και «κακομαθημένη» του παλιού ελληνικού σινεμά την έκαναν να χαραχτεί για πάντα στις μνήμες και την καρδιά μας. Η«σκληρή γυναίκα» του σινεμά, λόγω του παρουσιαστικού της, του έντονου βλέμματος της και ορισμένων ρόλων που ερμήνευε, «βασάνιζε» βάσει σεναρίου τους άντρες συμπρωταγωνιστές της. Η Μπριζίτ Μπαρντό της Ελλάδας, όπως την χαρακτήριζαν εκτός από καλλίγραμμο σώμα θεωρήθηκε και εξαιρετικό ταλέντο. Η Μέμα ή αλλιώς Δήμητρα εκτός από γοητεία κατείχε στόφα σταρ, παίζοντας σχεδόν πάντα στο πλευρό του συναδέλφου της και μεγάλου έρωτα της ζωή της, Θάνου Λειβαδίτη και πολλών άλλων όπως ο Καζάκος, Βουτσάς, Νέγκας, Βόγλης, Γκιωνάκης κ.α. Μερικές από τις πιο γνωστές ταινίες της είναι «η Παραστρατημένη», «Το κορίτσι της οργής», «Ένας μάγκας στα σαλόνια» με τον Γιάννη Βόγλη, «Ένας άφραγκος Ωνάσης», με τον Κώστα Βουτσά, «Οι σφαίρες δε γυρίζουν πίσω» με τον Κ. Καζάκο,«Το φτωχόπαιδο» με τον Θάνο Λειβαδίτη κ.α. Ο γάμος και τα παιδιά την έκαναν να εγκαταλείψει την υποκριτική πάνω στον κολοφώνα της Δόξας και επιτυχίας της, πάραυτα το ταλέντο, η ομορφιάς της, και η χρυσή παρακαταθήκη μιας σειρά ταινιών που μας άφησε, θα μας κάνει να την θυμόμαστε πάντα ως μια από τις γοητευτικότερες και ταλαντούχες σταρ του Ελληνικού σινεμά. Έφυγε νωρίς μόλις στα 55 χρόνια της , έπειτα από μάχη με την επάρατο νόσο.
Δημοσιεύτηκε από Μέμα Σταθοπούλου / Mema Stathopoulou 1943-1999 στις Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου 2014
Δημοσιεύτηκε από Μέμα Σταθοπούλου / Mema Stathopoulou 1943-1999 στις Τετάρτη, 30 Μαΐου 2018
ΣΟΦΙΑ ΛΟΡΕΝ
ΤΟ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ SEX SYMBOL
Η Ναπολιτάνα ντίβα ξεκίνησε την καριέρα της ως Σοφία Λατσάρο ή Σοφία Σικολόνε, για να συνεχίσει υπογράφοντας το χρυσό συμβόλαιο με την Parmamount του Hollywood και να μετατραπεί στην διασημότερη Ιταλίδα ηθοποιό στον κόσμο. Η Λόρεν σήμαινε για πολλές δεκαετίες το αποτύπωμα της φλογερής σεξουαλικότητας που σε συνδυασμό με το αστείρευτο ταλέντο της το οποίο την κατέταξε ως την πρώτη ηθοποιό που κέρδισε όσκαρ α’ γυναικείου ρόλου. Ο πρώτος πρωταγωνιστικός ρόλος ήταν της “Aida” του Verdi, για να συνεχίσει με το «Δυο νύχτες με την Κλεοπάτρα», «Ερωτική Πολιορκία» (“L’oro di Napoli”) του Ντε Σίκα, «Το Παιδί και το Δελφίνι» με την Λόρεν (και τον Τόνι Μαρούδα) να τραγουδούν στην Ύδρα «Τι ‘ναι Αυτό που το Λένε Αγάπη», το «Πόθοι Κάτω από τις Λεύκες» του Ο’ Νιλ και το «A day in court” κ.α, ανάμεσα σε φίρμες της εποχής όπως Μπράντο, Χόλντεν, Νιούμαν, Γκέιμπλ, Ίστον, Σέλλερς, Γκραντ, Κουίν. Μεγάλες αντίπαλοι της δόξας της, η αινιγματικά όμορφη Καρντινάλε και η σέξυ Λολομπριτζίτα. Το γήινο στερεότυπο της μεσογειακής ομορφιάς, είχε πλέον την γεύση της ιταλικής Ριβιέρας. Το κασέ της εκτοξεύτηκε στα ύψη με το «Η Πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας» (ένα εκατομμύριο εδώ η αμοιβή της). Με τον Μαστρογιάννη υπήρξε ένα από τα θρυλικότερα ζευγάρια του σινεμά και η χημεία τους χτύπησε κόκκινο. Οι μεγαλύτερες επιτυχίες της χαράχτηκαν με το «Γάμος α λα Ιταλικά», η δεύτερη της υποψηφιότητα, το εκπληκτικό «Ηλιοτρόπιο», το «Χθες Σήμερα Αύριο», η «Ξεχωριστή Μέρα» του Έτορε Σκόλα, εκ νέου με τον Μαστρογιάννη. Η Λόρεν κατείχε κάτι από αριστοκρατική λαϊκότητα σε συνδυασμό με ένα ρεαλιστικό όνειρο, ήταν μια Ναπολιτάνα φιμόζι. Η Ιταλίδα ντίβα που καθιερώθηκε ως παγκόσμιο σύμβολο του sex και στοίχειωσε την δεκαετία του 60’, είναι μια πραγματική σταρ με ένα φλογερό ταμπεραμέντο.
Μπέτυ Λιβανού
Η ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑ ΤΗΣ ΔΙΠΛΑΝΗΣ ΠΟΡΤΑΣ
Η Μπέτυ Λιβανού είναι από τις γυναίκες που αναρωτιέσαι αν προέρχεται από αυτό το κόσμο η αν ξεπρόβαλε από κάποιο παραμύθι. Η Μπέτυ Λιβανού ή κατά κόσμον Δέσποινα Τράτα, με την στεντόρεια φωνή και την υπέρμετρη γοητεία ήταν από τα πιο ξεχωριστά πρόσωπα του ελληνικού σινεμά. Κάνοντας ένα “flashback” διαπιστώνουμε ότι υπέφερε από την κινηματογραφική πεθερά της Τασσώ Καββαδία στην «αμαρτία της ομορφιάς», τριάντα χρόνια μετά παριστάνει η ίδια την σκληρή και ανυπόφορη πεθερά στο αριστούργημα «έρωτας μετά» του Αlpha. Το μελαχρινό κορίτσι με τα εκφραστικά καστανά μάτια το οποίο αβίαστα έγινε μια από τις πιο λαμπρές πρωταγωνίστριες του Φίνου, σήμερα είναι μια άκρως γοητευτική γυναίκα έχοντας την δική της οικογένεια. Σπούδασε υποκριτική στο Θέατρο Τέχνης Κάρολου Κουν. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ελληνικές ταινίες όπως «Οι Άγγελοι της Αμαρτίας», «Οι Αμαρτωλοί»,«Κατάχρησις Εξουσίας», «Επαναστάτης Ποπολάρος», «Ταξίδι του Μέλιτος», «Ζητείται Επειγόντως Γαμπρός», «κόκκινος κύκλος» κ.α θεατρικά και σειρές. Καθώς επίσης το 2010 δημιούργησε τη θεατρική ομάδα Παιανίας-Γλυκών Νερών «Εν Λευκώ» με την οποία δίνει παραστάσεις, πολλές από τις οποίες είναι για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Κλασάτη με στατικό ύφος, αγγελική ομορφιά που έκλεβε τους πόθους των ανδρών της εποχής και την μεταμόρφωσε σε μια διαχρονική σταρ. Η Μπέτυ Λιβανού σήμερα ζει μια ευτυχισμένη ζωή, δίπλα στον σύζυγο και τις δύο κόρες της.
Μπέτυ Λιβανού!"Επαναστάτης Ποπολάρος" (1971)
Δημοσιεύτηκε από Γυναίκες του Θεάτρου & Κινηματογράφου στην Ελλάδα στις Πέμπτη, 15 Μαρτίου 2018
Δημοσιεύτηκε από Μπέτυ Λιβανού- Mpetu Livanou Fans στις Κυριακή, 27 Νοεμβρίου 2016
ΓΚΡΕΙΣ ΚΕΛΙ
ΜΙΑ ΖΩΗ ΑΠΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Lights, camera , action και κάπως έτσι γεννήθηκε η Γκρέις Κέλι, η ξανθιά παλαιά καλλονή της χρυσής εποχής του Hollywood. Η ζωή της θα μπορούσε να είναι ένα καλό κινηματογραφικό σενάριο του Χίτσκοκ του οποίου ήτο μούσα, πρωταγωνιστώντας σε πολλές ταινίες όπως («Rare Window», «Swan», «To catch a thief» και αναρίθμητες άλλες όπως «High Society»,«Carry cooper high noon», «14 hours» κ.α. Η Γκρέις ήταν μια αγγελικά πλασμένη ύπαρξη που η μορφή της ήταν συνώνυμο αριστοκρατίας και της φαντασίωσης των ανδρών. Η απόλυτη σταρ του σελιλόιντ, εγκατέλειψε μια για πάντα το σταριλίκι και την εργένικη ζωή για τα μάτια του πρίγκιπά της Ρενιέ του Μονακό. Πόσες δεν ζηλέψαμε την απαράμιλλη ομορφιά και το άστρο της. Ξανθιά, λυγερόκορμη, με δωρικά καταγάλανα μάτια και ολόλευκο δέρμα σαν κύκνος. Εκτός από τις καρδιές εκατομμυρίων ανθρώπων, κέρδισε και την καρδιά του πρίγκιπα Ρενιέ και όσο και αν ήθελε να ξαναδεί τα λαμπερά φώτα του Hollywood να την λούζουν, ποτέ δεν τα κατάφερε. Αφιέρωσε τον εαυτό της στην οικογένεια της, αποδεικνύοντας ότι εκτός από σταρ ήταν μια περίφημη σύζυγος και μάνα. Το τέλος του παραμυθιού της ήταν άδοξο, δίνοντας το πιο τραγικό επίλογο μιας ευτυχισμένης ζωής. Η πριγκίπισσα του Μονακό πέθανε σε τροχαίο, πέφτοντας με το αμάξι της σε γκρεμό το Σεπτέμβριο του 1982, βυθίζοντας έτσι το κόσμο σε βαρύ πένθος.
ΒΙΒΙΑΝ ΛΙ
ΜΙΑ ΠΑΘΙΑΣΜΕΝΗ ΗΘΟΠΟΙΟΣ
Η γυναικάρα με τα βαθιά μπλε μάτια, που συγκλόνισε το πανί με την ομορφιά και το αστείρευτο ταλέντο της, δεν είναι άλλη από την Βίβιαν Λί. Η κακομαθημένη, Σκάρλετ Όχάρα στο «Όσα παίρνει ο άνεμος» ήταν δυναμική, υποτυπώδης, εκφραστική και υποκριτικά χαρισματική. Η πορσελάνινη βρετανική ομορφιά της Λι, δεν στάθηκε εμπόδιο στο να ηγηθεί πολλών ρόλους με επιτυχία, όπως «Λεωφορείο ο πόθος», «Η γέφυρα της αμαρτίας», «Caesar and Cleopatra», «Λαίδη Χάμιλτον», «Anna Karenina», «21 days together». H Βίβιαν Λι ήταν κατά κόρων θεατρική ηθοποιός και συνεργαζόταν υπό τις οδηγίες του σκηνοθέτη και ηθοποιού Λόρενς Ολιβιέ, που ήταν και σύζυγός της. Ο ρόλος της Μπλάνς στο «Λεωφορείο ο πόθος», την σημάδεψε και στην πραγματική της ζωή. Η Λι ήταν μια αριστουργηματική ηθοποιός καθώς κατάφερε να παντρέψει την σπάνια βρετανική ομορφιά της με το υποκριτικό της ταλέντο. Τιτανομέγιστη ηθοποιός και συνάμα μια από τις ωραιότερες όλων των εποχών, βραβεύτηκε ουκ ολίγες φορές με όσκαρ α’γυναικείου ρόλου σε σινεμά και θέατρο. Η Βίβιαν Λι έφυγε ταλαιπωρημένη από φυματίωση. Κατατάχθηκε 16η στη λίστα ως μια από τις 25 μεγαλύτερες σταρ όλων των εποχών.
Leave a reply